Pages

Thursday 7 April 2016

Running Man [๋Ÿฐ๋‹๋งจ] Variety Show Yang Terbaik!


Aku pasti kebanyakkan dekat sini pernah tengok Running Man (RM) ni ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„... Kalau ada yang belom pernah tengok, cuba-cuba lah tengok. Sure hangpa akan layan punya nanti... Aku start layan citer ni masa aku kat universiti. Hahaha biasalah budak uni ni kebanyakkannya memang suka layan cerita Korea kehkeh ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†. Aku start layan pun gara-gara kawan aku la si Linda Ramli. Dia cakap "Ja... hang cuba tengok RM ni... Besstttt.....". Disebabkan dia punya best yang panjang tuu, aku pun terjebak lah dek kerana dia bhahaha... 

Kesudahannya??? Start pada haritu dan seterusnya aku tengok RM. Even aku dah kahwin sekarang aku akan ambik masa untuk tengok jugak rancangan nii ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜. Nampak tak pengaruh RM pada aku??? ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜†๐Ÿ˜›. Pastu kan... aku buat Mr AJ terjebak jugak haha... Parahhh betoiii ๐Ÿ˜›๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜... Tapi Mr AJ tak adalah tengok hari-hari... Aku pulak??? Aku pun sekarang dah slow down... Tambah dah ada family dah ada anak kan... Still tengok tapi tak hari-hari dah la ๐Ÿ˜Š... 

Okay jom kita zoom character ahli-ahli RM... Sebenarnya semua ahli aku suka sebab setiap ahli punya character tersendiri... Tapi, yang paling aku suka ialah Giree ๐Ÿ˜˜... 

Okayy lets goooo.......................๐Ÿ˜

---------------------------------------------------
WATAK-WATAK AHLI RM ๋Ÿฐ๋‹๋งจ ๐Ÿ’—
---------------------------------------------------

1) Lee Kwang Soo


Dia ni sengal nak mampus... Dia buat lah apa saja pun, semuanya aku suka... Lawak habis..... Dengan perangai suka khianat dia tu, suka gaduh dengan orang tambah-tambah gaduh dengan Ji Hyo, Jae Suk dan Jong Kook. Tu memang yang paling suka aku tengok haha ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. 

Giree ni suka buat ekspresi muka... Macam-macam boleh. Kira boleh nampak pure expression la macam dia tengah happy, suka, marah, takot dan sebagainya... Ditambah pula dengan Dancing Machine dia yang unik tuuu.... hahaha suka tak terkata bila tengok ๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜.

 Dancing Machine ๐Ÿ˜

 Ala-ala Boys Over Flower ๐Ÿ˜†

Start nak Berlakon ๐Ÿ˜† 

Kwang-Toad - Muka takot kena bola ๐Ÿ˜€

Lee Kwang Ja ๐Ÿ˜๐Ÿ˜„

Dah tengok gambar-gambar Giree kat atas??? Hahaha disebabkan perangai dia yang pelbagai ni lah aku suka dengan dia. Dia jenis yang berusaha bersungguh-sungguh nak bagi RM ni best...

2) Yoo Jae Suk



Ahli yang second tua dalam RM. Memang lawak sebab dia pelawak kan ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜. Sangat pandai berkata-kata sebab tu dia yang selalu jadi MC dalam rancangan ni. Walaupun dia tu, tapi kekadang perangai macam orang muda. Macam aku cakap kat atas, dia pun suka bergaduh dengan Giree ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‚.

Yoorus Willis ๐Ÿ˜€


Grasshopper ๐Ÿ˜†

 As Kapten America lol ๐Ÿ˜†


3) Song Ji Hyo


Satu-satunya ahli perempuan. Nak tak nak dia berusaha jadi sekasar yang mungkin haha ๐Ÿ˜... Dipanggil "Ace or Blank/Mong Ji Hyo" sebab seorang yang pintar dan cepat blurrr ๐Ÿ˜... Tapi bila datang perangai jahat dia, dia selalu bergaduh dengan ahli lain terutamanya dengan Giree. Hobi dia ialah suka tidur haha ๐Ÿ˜ด...

Dia dengan Gary dipanggil "Monday Couple". Secocok aku tengok depa niii ๐Ÿ˜Š...

Yang paling kita semua tau, dia memang seorang yang cantik. Tapi dalam rancangan ni dia tunjuk saja bare face dia tambah-tambah selepas bangun tidur. Saluteee ๐Ÿ‘๐Ÿ˜Š.


 Her bare face ๐Ÿ˜˜



Tetap cantik ๐Ÿ˜

4) Kang Gary


Awal-awal perwatakan Gary, dia tak pandai menipu. Bila dia tipu saja, kita yang tengok ni boleh perasan ekspresi muka dia macam mana, Hahaha memang lawak sangat. Lelaki yang suka dekat Jihyo. Dia dengan Jihyo digelar "Monday Couple". Ada-ada saja perangai dia buat supaya Jihyo nak suka kat dia haha ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜‚.

Yang paling best, akan tampak kat muka dia yang dia jealous bila ada lelaki lain yang layan Jihyo...

Ada gelaran "Peacefull Gary" sebab muka yang selalu tenang saja dalam semua keadaan. Kecuali tang jealous kat atas bhahaha ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜.

 Trade mark popular "STRESSSSSS"





Gatal tengok Jihyo buat Aksi. Kalau tengok episode ni memang pecah perot ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜‚

5) Kim Jong Kook


Spartaaa....!!! Haaaa dialah "Komander" dalam RM ni... Punya tubuh yang sasa yang berketul-ketul. Seorang yang sangat pentingkan kesihatan fizikal dan sangat memilih makanan. Yang best nya dia akan 'lemah' bila guest perempuan merayu dengan dia. Mula lah dia buat-buat dia kalah dalam game. Padahal dia ni suka saja nak menang dalam semua game hehe ๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ.






6) Ha Dong Hoon (Haha)


Suka sangat bergaya pakai topi macam Pororo, iaitu patung korea. Hangpa boleh tengok ada gambar kat bawah ni... Perangai gila semacam... Bila datang saja angin nak khianat, mula lah dia buat perangai macam orang gila siap gelak huahuahua lagi haha ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜œ. Sebelum kahwin jadi fanatik gila dengan guest-guest perempuan siap kata "You are my first love", "Saranghae", "I like you" dan bermacam-macam lagi ๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜›...



Gaya Pororo


Berlagak sebagai anak CEO ๐Ÿ˜†

7) Ji Suk Jin


Ahli paling tua dalam RM. Digelar sebagai "Big Nose" sebab punyai hidung yang besar ๐Ÿ˜€... Walaupun tak berapa kuat macam ahli-ahli yang lain, dia tetap yang terbaik... Selalu menjadi "Race Starter" sebab kalau dalam game dia selalu yang pertama akan terkeluar bhahaha ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜….






Okay... itulah serba sikit ringkasan pasal watak-watak diorang dalam rancangan ni... Kalau hangpa nak kenal lebih hangpa kena tengok tauuu... Kalau aku nak cakap satu-satu memang tak cukup lah ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ...

Overall... rancangan ni memang best... Aku highly recommended kat u olls... Kita tengok pun letih selalu... Letih disebabkan selalu gelak haha ๐Ÿ˜†... Ada saja aksi yang akan buat kita pecah perot...

Soooo,,,,,

Run, Don't Walk ...

No comments: